Sen mamma gick bort så har jag fått så mkt tankar och känslor i kroppen. Känslor som jag inte kan hantera eller förstå mig på. Även dessa hemska tankar som får mig att känna den värsta rädslan som jag inte kan förklara. Jag kände en trygghet när mamma levde, att hon skulle "ordna" upp allt och finnas där för Tuvaliee om något skulle hända mig. För man vet ju aldrig.. Speciellt inte nu. Jag känner dock inte samma trygghet gällande det nu. Vill inte att någon tar illa vid sig för jag menar inget illa. Men mamma och Tuvaliee hade en relation som inga andra, den va väldigt, väldigt speciell. Som sagt! Men jag vet också att om jag inte slår av mig dessa tankar som dyker upp ibland så kommer jag bli knäpp.
 
Igår va jag och tömde ur mammas skåp där hon jobbade. Trodde inte att det skulle vara så jobbigt som det var. Men jag hade gråten i halsen bara jag klev in där på Eken. Ännu värre blev det när jag såg Gunsan som satt i kassan, tittade snabbt ditåt och hon va super lik mamma. Jätte läskigt va det. Stannade och pratade med Bettan vid posten och både hon & ja kunde inte hålla tillbaka tårarna så hon gick och gömde sig bland paketen bakom kassan & jag letade rätt på chefen så jag kunde få koden in till omklädnngsrummet. Bara jag såg hennes skåp så rann tårarna från mina kinder, försökte hålla tillbaka för annars hade jag brytit ihop. Vilket jag inte hade sån stor lust med där. Det vart inte så mkt saker som blev sparat, men lite lappar och saker som hon hade tänkt ge till Tuvaliee. Men allt luktade MAMMA, så jävla hemskt! VILL HA HENNE LEVANDE I MITT LIV!!!!! <3 <3 <3
 
Efteråt så slängde jag det som skulle slängas, köpte mig en sallad och tog bussen hem till Ulla. Kände att jag kunde pusta ut när jag klev innanför hennes dörr. Där är man som hemma, kan vara hur man vill och må hur man vill. Där gråter och skrattar man tillsammans. Tror inte att Ulla riktigt förstår hur jäkla tacksam jag är för att hon finns. Kan inte förklara det med ord. Älskar dig, Ulla! <3
 
Hittade denna lapp i mammas skåp...
Du är mitt allt, Mamma. Jag älskar dig! <3 <3 <3
 

Kommentera

Publiceras ej