En liten funderare... Igår när jag hämtade Tuvaliee på skolan så hade jag turen att få skjuts av bror Fredrik. Vi tog oss en liten tur innan vi åkte hem & när vi åkt en stund så säger....

 Tuvaliee: (tjejens namn), hennes bror slog mig idag i skolan. 
Jag: Men va? Vad säger du? 
T: ja, han slog mig idag. 
J: Men varför då? Vad hände innan han slog dig? 
T: Ingenting, han va bara arg och så kom han och gick och så slog han mig. 
J: Vart slog han dig? Vet något fröken om detta? 
T: Ja, dom vet. Han slog mig här, så pekar hon på sidan av huvudet vid tinningen.. 
J: Vad gjorde fröknarna åt det? Och varför sa du inget till mig när jag hämtade dig på skolan? 

Hon hade inge vidare svar på sistnämnda frågan. Men fröknarna hade väl pratat med honom och han hade sagt förlåt. Det som "stör" mig lite är att dom inte talade om något för mig när jag hämtade Tuvaliee.. Varför? Jag förstår att dom har hundra saker att tänka på. Men sånt där vill jag höra från fröknarna. Jag vill ju veta när något sånt där har hänt.. Får ju en klump i magen när jag får höra att en kille i 3an går på Tuvaliee på det där viset... Som beter sig sådär mot henne överhuvudtaget! 

Sen igår så bröt hon ihop hemma, bara sådär.. Mormor som spökade då. Men så idag när hon kommit hem från skolan så åkte hennes dvd ner bakom hyllan. Då bröt hon ihop totalt och jag fick knappt tyst på henne. Blir orolig för min flicka!! 

Men iaf, ska jag prata med personalen om händelsen i skolan? Rådfrågar er nu, känner mig kluven.. Varför vet jag inte riktigt heller.. 

Mina flickor!! ♥️♥️

Kommentera

Publiceras ej