Så ofattbart.... Här ligger jag, nerbäddad i en soffa på sjukhuset. Ska försöka sova, är sjukt trött och det är en dag imorgon med. Men det är svårt, känns som att jag inte vågar somna för att jag är rädd för vad som komma skall. För det är ju de vi väntar på... När somnar hon in? Inatt? Imorgon? Om en timme? Om två dagar? Man vet ingenting... Går runt som en zombie om dagarna & ena stunden så känner jag mig lugn i kroppen med allt som händer, men den känslan kan vända lika fort och paniken tar då över inombords.... 

Jag älskar dig så himla mkt, mamma! Mer än vad ord kan beskriva. Vill skrika ut till världen och tala om hur mkt jag hatar den för att du drabbats av det här. Våran älskade mamma, den mest kärleksfulla och underbara mamman som finns. Varför måste just vi förlora dig? Du är 55 år, det är ingen ålder. Varför??? Hatar ordet varför, vi får ju ändå inga svar... "Allt som händer har en mening".... Men vad är meningen med det här? Kan inte finna någon.... Förutom, som min bror sa, "vi syskon kommer bli ännu tightare än vad vi va tidigare".. Ska vi finna en mening så är det den.

Jag har suttit hos dig i omgångar, mamma. Hållt dig i handen, smekt dig över ryggen, pratat minnen, gråtit och talat om hur mkt jag älskar dig! Men jag skulle så gärna vilja att du kramar om mig en gång till, en sådan kram jag fick tidigare idag. ♥️ JAG ÄLSKAR DIG SÅ!


3 kommentarer

Lina Forslund

08 Nov 2013 19:44

Jag beklagar sorgen Emma :(
Ta hand om varandra nu..

Elin

08 Nov 2013 22:57

Beklagar verkligen. En fin människa som lämnat er alla i stor sorg. Hon lever kvar i er/ många. Hon har gjort många fina avtryck, alla kloka ord och råd. Ta hand om er!

Svar: Stor sorg är bara förnamnet. Tomheten gör mig tokig. Tack, Elin!
Sulaan

Shiva

10 Nov 2013 19:16

Jag kan inte låta bli att fälla en tår Emma! Även fast jag vet att det aldrg kommer bli som förut, så hoppas jag att det snart kommer kännas bättre för dig & att du finner styrkan i dina fina barn.. Massor av kramar till din familj <3

Svar: Tack så mkt fina du! Ja styrkan finns inombords, annars skulle jag inte kliva upp på morgonen. Man är starkare än vad man tror. ♥️ du är så gullig! Kramar i massor!
Sulaan

Kommentera

Publiceras ej