Idag va det sista inskolningsdagen för Malwis. Det har gått jätte bra dom här 3 dagarna, hon har ätit bra, varit med vid matbordet & lagt sig då dom andra barnen skulle sova middag. Hon har varit så lättsövd och inte sagt ett pip när jag bäddat ner henne i vagnen. Så skönt! :) Men imorgon gäller det, då ska hon lämnas själv för första gången. Det känns spännande och roligt, tycker jag. Hon behöver dagis och att få leka med andra barn. Jag behöver det här lika mkt kan jag säga. Så jag kan få göra mitt utan barn. Så, imorgon ska jag gå in på en butik och lämna in mitt CV+ pesonligt brev. Spännande det med! :)
 
Idag blev det en kort dag för oss på dagis, gick hem strax efter 12 tiden. Det va dåligt med personal så det skulle komma in vikarier på Malwas avdelning kl 1 så då tyckte vi att det va bäst att vi gick efter lunch. Kan bli för snurrigt för Malwa annars, hon är ju van med sina fröknar som är ordinarie personal. Väl hemma så drog jag fram dammsugaren och började städa. Malwa sov skönt i vagnen ute och Tuvsan titta på barnprogram i vårat sovrum. Fick en hel del gjort men lär väl fortsätta imorgon. Tobbe kom hem vid 3 tiden och då käka vi mellis, sen tog jag mig en PW & när jag kom hem så körde jag ett träningspass. Skönt va det! Nu jäklar!! :) Mkt som händer och sker och jag har många "bollar" i luften.. Körkortet ska finnas i min hand innan jag fyller år, träningen är igång och jag söker mig ett jobb. Håll igång! :) Men kul är det!
 
Dock så är det tungt i dessa fina och glada dagar. Blir påmind väldigt fort om varför jag känner mig halv. Det är ju du som fattas, älskade mamma. Du fattas såååå. Kommer aldrig bli hel, det är en sak som är säker. Jag älskar dig och livet utan dig är inte lätt någonstans.  Kommer aldrig förstå! <3 <3 <3
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej