Godmorgon världen! Vaknade före klockan imorse. Det va en liten dam som ropa och va påväg ur sin säng. Natt nr 2 utan blöja och denna natten va trosorna torra och Tuvsan satt sig på pottan direkt. Går väldigt bra det här och det är en såå bra ide att ta upp henne på kvällarna innan vi lägger oss så hon får kissa, i sömnen oftast så lägger jag henne igen så somnar hon om. Men det gör skillnad kan jag säga. Det är andra gången vi försöker få henne blöjfri men förra gången så gick det inte alls då Tuvsan började tycka att det va läskigt att bajsa på toan. Hon är lite skeptisk till det i pottan oxå men nu jäklar ger vi oss inte. Så pottan är hon glad över men nu siktar vi verkligen på att blöjan ska bort för alltid!! :)

Tuvaliee börjar kl 10 på dagis idag, så vi har en mysmorgon utan stress. Efter att hon är lämnad på dagis ska jag ta mig ut på en löpartur. Det har börjat trappats av en del då vi inte kom ut så mkt förra veckan, not good. Men jag är så sjukt taggad på gym! (Som sagt) :P Och den här veckan lär vi springa på varsina håll olika tider då jag jobbar kväll 3 dagar, med början idag och på torsdag är det sista dagen. För den här veckan. :) Börjar kl 15 idag och jobbar till 21.12. Känns bra att jag fick en till dag. Motigt att det är kvällsjobb men jag kan inte säga nej nu då jag har så lite jobb annars. Så jäkla kul att min förra chef från Ockelbo har hört av sig. Så nu har jag två tider där oxå. Fick en lördag hela dagen men det blir så förbannat bra pengar så jag kan inte säga nej. Och det va en bra tid dessutom, 12-19.15. Är man ju hemma i bra tid ändå! :)

Igår va vi oxå in på skatteverket för att lämna in en ansökan (heter det så?), för att byta efternamn. Spännande. :) Och nej, tyvärr inget giftemål i sikte. Än! ;) Men vi får se hur lång tid det tar innan vi får svar. Mkt svammel nu känner jag, men det ska nog gå att läsa ändå. Hehe. :P Ha en bra dag!




Vart jag än tar vägen, vart jag än ska så måste Tuvaliee ha en bekräftelse på att jag alltid kommer hem igen. Igår hon fråga mig vad Lisa ville så tala jag om att hon ville att jag skulle jobba. "Inte nu va, mamma?" Säger hon. "Nää, det är långt kvar tills jag ska jobba där!" Det blir tyst en stund och så säger hon: "Och du kommer hem efter jobbet, mamma?" När hon säger så får jag världens klump i magen och jag känner mig sorgsen, så jäkla sorgsen. Men jag talar då om för henne att jag aldrig kommer lämna henne och att jag alltid kommer hem, vart jag än varit. Och att Tuvaliee alltid ska komma ihåg det. Hon svarar deppigt med ett Jaa! Väl hemma så åt vi en sen middag och då började vi prata om att Tobbe hämtar Tuvsan idag på dagis. Tuvaliee fråga varför och vi tala då om att jag jobbar kväll. Sen säger hon: Ja okej. Och du kommer hem sen, mamma? Du inte lämna mig!" USCH säger jag bara. Mitt barn ska inte behöva känna den rädslan att hennes mamma ska lämna henne. Finns säkerligen fler barn som har en eller flera perioder i sitt liv då dom känner just såhär. Men det är nog inte bara perioder i Tuvaliees liv, utan det finns saker som satt sina spår och jag hatar honom för det. Önskar att han valt att inte vilja finnas för sin dotter när hon va liten bebis så hon inte skulle komma ihåg honom idag. Det hade underlättat allt så jäkla mkt.!!!

Kommentera

Publiceras ej